Регіональну туристичну організацію “ТУРИЗМ ХЕРСОНА” було створено у листопаді 2015 року за ініціативи співзасновників:
ПП “Брендінгове агентство “Грейдс” (Олексій Мирошников), Херсонська обласна молодіжна громадська організація “Центр живої історії “Олешшя” (Павло Білецький) та ТОВ “Морська Фортеця” (Андрій Корольчук).

Організаційна діяльність

Поява регіональних туристичних організацій (РТО) в провідних регіонах України дала можливість зробити важливий крок до створення в Україні Національної Туристичної Організації (НТО), що в свою чергу дозволило включити Україну до UNWTO (The World Tourism Organization).

21 червня 2016 року відбулося підписання разом з регіональними асоціаціями провідних регіонів України меморандуму про створення в Україні НТО (Київ, клуб Кабинета Міністрів України). Від Херсонщини підписантом став представник компанії-співзасновника РТО Олексій Мирошников:

З 2016 по 2019 рік силами співзасновників побудовано площадку для плідної взаємодії та покрокової реалізації різних напрямків розвитку туризму Херсона та області. З моменту заснування, силами трьох організацій було зроблено чимало корисних напрацювань для розвитку туризма Херсона та області. Нижче, про самі важливі з них.

Розвиток територіального бренду Херсона та області

Просування туристичного потенціалу дестинації стає значно ефективнішим з використанням технологій територіального маркетингу та брендінгу. Бренд, що отримав назву “Скіфське Сонце”, був розроблений у 2011 році з ініціативи Херсонської обласної спілки рекламістів та Херсонської обласної спілки дизайнерів. За участю багатьох інших організацій та проектів було проведено дослідження та сформовано технічне завдання для дизайнерів. Розробником графічної частини бренду стало Брендінгове агентство “Грейдс”.

Під час розробки ставилась задача створити бренд міста Херсона, але опитування та дослідження асоціацій виявили, що у переважної більшості людей з Херсоном асоціюються — кавуни, Чорне та Азовське моря, плавні та озера, пустеля, та інші атракції, що фактично розташовані не в місті а в області. Тому деякий час вважалося, що бренд отримала область, а місто Херсон ні.

Тому вже за участю РТО, наприкінці 2017 року міська рада Херсона провела конкурс на кращу пропозицію бренду міста та розробку для нього брендбуку. Перемогла пропозиція “Брендінгового агентства “Грейдс” вважати “Скіфське Солнце” спільним символом Херсона та області. На отримані конкурсні кошти у розмірі 50 тис. грн переможцем було розроблено електронний брендбук та завантажені у відкритий доступ файли бренду. Також було розроблено Положення про використання, прийняття якого дозволило вважати знак символом громади згідно ст. 10 ЗУ “Про авторське та суміжні права” та вирішило формальні питання для вільного використання бренду у промоції регіону. БА “Грейдс” й досі здійснює безкоштовний супровід бренду (бренд-менеджмент), забезпечуючи захист, допомагаючи в створенні макетів з брендом для промоції міста та області та шляхом проведення презентацій за межами області.

У квітні 2016, разом з міським управлінням культури, бренд було презентовано на семінарі «Туристичний брендинг регіонів, міст і дестинацій» в рамках туристичного бізнес-форуму OTBF (м. Одеса). А вже у червні 2016 — на міжнародній конференції “Брендинг дестинацій: ключ до побудови успішної репутації” (м. Київ).

В планах РТО — залучення інвестицій для подальшого розвитку бренду, створення та розповсюдження лінійки сувенірної продукції та запуск “destination label”, для випуску широкого кола продукції. Це дозволить залучати для промоції Херсона та області кошти бізнесу замість коштів бюджету.

Детальніше зі всією історією розробки та розвитку можна ознайомитись на сайті: brand.ks.ua

Виставкова діяльність та участь в організації туристичних заходів

Важливим досягненням молодої РТО стало поєднання зусиль разом з міською та обласною владою у презентації регіону на щорічних міжнародних туристичних виставках: UITT, UITM (Київ), “ТурЕкспо” (Львів). До 2016 року зазвичай обласна і міська влада (не тільки Херсона а й багатьох областей, навіть Одеси та Львова) були представлені окремими стендами в різних куточках виставкової площі. Поєднання зусиль дозволило наступні роки розробляти єдиний спільний експозиційний стенд, поліпшити сприяння та впізнаванність Херсона та області.

Також, під егідою РТО, Брендінгове агентство “Грейдс” прийняло участь в організації та оформленні міських премій “Бренд Року” 2017-2018 років та в експозиції туристичних можливостей Херсонщини на інвестиційному форумі “Таврійські Горизонти 2018” у місті Києві:

Видавнича діяльність

Активна участь у виставковій діяльності дозволила звернути увагу на низьку ефективність презентації місцевого туристичного бізнесу на цих виставках. Зазвичай на стендах гостям пропонувалася розрізнена купа флаєрів, візитівок та буклетів про окремі туроб’єкти, національні парки, тощо. Більш презентабельним та ефективним стало об’єднання інформації у спільний каталог “Херсонщина Туристична”, який вже кілька років поспіль створює та видає БА “Грейдс”. На відміну від флаєрів та визитівок, які зазвичай не зберігають, каталог має тривалий термін користування та дає можливість туроператору або звичайному відвідувачу отримати інформацію для планування візиту в регіон. Також існує електронна версія каталогу — портал Херсонщина Туристична (khersonregion.com), що дозволяє збільшити охоплення у багато разів.

У 2019 році було створено версію для англомовних туристів, розраховану як для розповсюдження на міжнародних виставках, так і для іностранців, що вже приїхали до Херсона. Видання розповсюджується в закладах партнерів та рекламодавців проекту.

“Центр живої історії “Олешшя” у 2017 році видав книгу “Херсон. Подорож на південь”, та згодом її другу редакцію та версію у твердій обкладинці англійською мовою:

Публікація у журналі Skylife авіакомпанії Turkish Airlines

Влітку 2016, завдяки плідному співробітництву авіакомпанії Turkish Airlines з “Центром туризму ХЕРС-ON”, з’явилася велика стаття про туристичні атракції Херсонщини в журналі Skylife, для пасажирів авіакомпанії. Кожен номер журналу читає величезна кількість пасажирів, та разом з електронною версією на сайті авіакомпанії про Херсонщину дізналися десятки мільйонів потенційних туристів!

Також за підтримки турецького авіаперевізника, “Центром туризму ХЕРС-ON” були здійснені наступні активності:

  • Press Trip журналістів в Херсон, серпень 2015
  • Відвідування туристичної виставки Travel Turkey в Ізмірі, грудень 2015
  • Презентація туристичного потенціалу Херсонщини в центральному офісі TÜRSAB (асоціація туристичних агентств Туреччини), лютий 2016
  • Fam Trip представників туристичної галузі Туреччини в Херсон, квітень 2016

Народна дипломатія

За прикладом Одеси, РТО запустило акцію, коли кожен бажаючий міг виставити свою світлину з подорожи з табличкою “I love Kherson”.
Автори популярних світлин отримували подарунки, а самі світлини було надруковано у журналі “Kherson City”.

Створення якісного контенту про регіон

Просування неможливе без класного контенту, тому кожен з співзасновників РТО створював та продовжує створювати різні матеріали для подальшого використання на сайтах, в презентаціях та друкованій продукції.

“Брендінгове агентство “Грейдс” пише тексти, створює ілюстрації, фото, 3д-панорами, віртуальні тури з завантаженням на Google Maps.

Також БА “Грейдс” у  власному проекті SUN Media Group знімає імерсивні VR-відео у форматі віртуальної реальності для подальшої демонстрації у VR-шоломах на виставках, а також для перегляду в туристичному плейлисті YouTube-канала мешканцями розвинених країн:

Перегляд цих відео можливий і без VR-шолому, але при цьому зображення втрачає стереоефект, потрібний для глибокого занурення.

“Центр туризму “ХЕРС-ON” разом з BORN VISION STUDIO створив серію атмосферних відео “Звуки Півдня | Так лунає Херсонщина”. Друге відео цієї серії посіло перше місце у національному конкурсі «Місто з характером», обійшовши понад 300 відео з Києва, Львова, Одеси, Харькова та інших міст:

Також на YouTube-каналі “Центр туризму “ХЕРС-ON” є низка інших цікавих відео про власні туристичні продукти Центру.

Добровільний збір “Гривня для Херсона”

Це приклад, який засвідчує спроможність об’єднання малого бізнесу, місцевої влади, талановитих режисерів та мешканців Херсона змінювати місто вже сьогодні.
В ресторанах-партнерах проекту кожен турист або мешканець може добровільно додати до чеку 1 гривню (можна більше). Отриманні кошти “Центр туризму “ХЕРС-ON” спрямовує на проекти, пов’язані з розвитком туризму. Такі, як наприклад освітлення пішохідної вулиці або створення відео “Звуки Півдня”.

Новий співзасновник

У 2019 році до роботи РТО долучився новий партнер — провідна юридична фірма Адвокатське об’єднання “Жованник і партнери”, а ТОВ “Морська Фортеця” вибув у зв’язку з переїздом Андрія Корольчука на постійне проживання до Одеси.

АО “Жованник і партнери” зробило значний вклад в інституціональну розбудову РТО, документальну та юридичну підготовку організації до розширення та вступу нових членів. І РТО перейшло до наступного етапу свого розвитку.

2020

9 січня 2020 року РТО підписало Меморандум про співпрацю та партнерство з ХОДА та НТОУ.

Також було проведено загальні збори, на яких до лав РТО долучилися нові члени (інформація готується в окремому розділі) та прийнято Положення про внески.

Долучайтеся!
Разом зможемо більше!

Для вступу в РТО перейдіть будь-ласка на сторінку: Приєднатися!